Wie ben ik.

Welkom op mijn motor site. Ik ben Jeroen en rijd in het ProCup 600 kampioenschap. Dit jaar (2017) wordt mijn 12de seizoen dat ik SuperCup/ProCup rijd. Daarnaast was ik voorheen instructeur voor The Race Academy, Vabene Racing School, Race Cracks en bij 2 The Experience.. Op deze site staan verslagen en foto's van mijn gereden wedstrijden en daarnaast ook van mijn leventje op het paddock. ;) Veel plezier.

Voorjaarstraining Misano

Written by Jeroen. Posted in Verslagen

misanoAfgelopen woensdag was het zover. Tim en ik gingen vertrekken naar Italië voor de   voorjaarstraining op Misano. Na een reis van zo’n 17 uur kwamen we donderdag rond 9:00 aan in Santa Monica. Gelukkig konden we achter het Duntep team de paddock op. Ander hadden we buiten de poorten moeten wachten. Na het opzetten van het kamp heb ik de originele demper vervangen voor de Henko. Op Misano moet je een db-killer hebben en tja die heb ik, al maakt het niet veel uit voor het geluid. In de loop van de dag arriveerde Angelo, onze super tolk, en nog iets later Henk en Robert. Nadat we een pitbox hadden geregeld kwamen Margreet en Manfred ook aanwaaien. De club was compleet.

We hadden geboekt via Rehm racing. Dit betekend ongelofelijk veel rij tijd omdat het open pitlane is. Dit wil zeggen dat de pit open is en je de hele tijd de baan op kan. De eerste twee ronden moest ik even wennen aan de baan. Gelukkig had ik thuis de baan al gereden op de spelcomputer en wist ik al redelijk hoe hij liep. Uit tijden van het Duntep team konden we achterhalen dat gereden tijden op Misano gelijk liggen als op Assen. Dit hield in dat ik een 1:57 moest rijden voor mezelf. Helaas kwam ik niet verder dan een 1:59 op vrijdag. Opzich niet verkeerd, want het was de eerste dag in 2008 dat ik weer op de racer zat.

Zaterdag ochtend werden de Bridgestone BT002 banden vervangen voor het nieuwe model Pirelli SuperCorsa’s. Ik ging de baan op en aan het eind van de dag had ik een 1:58 op de klok staan. Ik was erg tevreden. De Pirelli’s geven een mega goed gevoel. Helaas was mijn gereden tijd niet genoeg om me te kwalificeren voor de 600 klasse. De snelste jongens hierin reden een 1:42. En met een 108% regeling val je net buiten de kwalificaties. Erg jammer. Maar ook wel begrijpelijk als je zit dat er voorin allemaal kampioenen rond reden.

fotomotoit-15 Zondag hadden Angelo en ik toch een race. We waren ingedeeld in de "Best Of The Rest" race. Dit waren dus rijders die zich niet hadden gekwalificeerd voor de hoofd race. Ik startte voor Angelo en reed in de race op de 4de plaats. Voor mij zat een 1000 welke ik maar niet voorbij kwam. In de bochten zat ik zowat in zijn achterwiel maar op het rechte stuk ging hij er weer vandoor. Op een gegeven moment haalt Angelo mij in en neemt gelijk ook de 1000 mee in zijn inhaal actie. Dit werkte als een rode lap voor mij en de volgende bocht dook ik meteen die 1000 voorbij. Oké, de inhaal race naar Angelo was begonnen. Ik had zo’n 3 ronden nodig om naar hem toe te rijden. De motor van Angelo heeft zo’n 10pk meer op het achterwiel en dat merkte ik goed. Ik moest eerder op het gas en veel later remmen om weer bij hem te komen. Na 2 ronden achter hem te hebben gereden besloot ik hem maar eens te gaan inhalen. Ik zette hem aan de binnenkant en ging erg vroeg op het gas. De Pirelli’s geven geen kick en hop ik was er voorbij. We gingen het rechte stuk en daar was Angelo weer. Uiteindelijk finishte ik een tiende achter Angelo. Angelo 3de en ik 4de. We hadden super gereden. En in de wedstrijd had ik een 1:54 gereden. Dit voorspelt niets dan goeds voor op Assen.

Klik hier voor de foto’s: Klikkerdeklik

Laat de CUP maar beginnen.

Trackback van jouw site.

Jeroen

Read more about Jeroen here

Laat een reactie achter

Copyright 2006 - 2017 Jeroen Tielen. Mail: Tyl@Tyl.nl