Wie ben ik.

Welkom op mijn motor site. Ik ben Jeroen en rijd in het ProCup 600 kampioenschap. Dit jaar (2017) wordt mijn 12de seizoen dat ik SuperCup/ProCup rijd. Daarnaast was ik voorheen instructeur voor The Race Academy, Vabene Racing School, Race Cracks en bij 2 The Experience.. Op deze site staan verslagen en foto's van mijn gereden wedstrijden en daarnaast ook van mijn leventje op het paddock. ;) Veel plezier.

CupRace 23 Juli – 4,5Km vrije slag

Written by Jeroen. Posted in Verslagen

Zaterdag 23 Juli, de wekker gaat om 5:00 en ik duik onder de douche. Vandaag eindelijk weer een CupRace, het was alweer een tijd geleden. Na de douche de motor opgeladen en vertrokken richting Assen. Op Assen aangekomen de pitbox ingeruimd en de motor voorzien van vers rubber. De eerste kwalificatie zou pas om 10:12 zijn. De technische keuring duurt altijd erg lang, en aangezien ik pas laat hoefde te kwalificeren ben ik heel laat (toen iedereen al geweest was) naar de keuring gegaan. De motor was goed en ik kom mij opmaken voor de kwalificatie.

11 AP2-0408-001

De weersvoorspellingen waren niet al te best. Er zou in de ochtend 30% kan op neerslag zijn en in de middag 70%. De eerste kwalificatie was gelukkig helemaal droog. Er vielen alleen een paar spetters in Ossebroeken. Hierdoor gingen veel rijders langzamer rijden. Ik zelf had nog geen grip problemen en ben doorgereden. Dit resulteerde in een 1:51,7. Een nieuw pr voor de R1 en goed voor plek 10.

11 AP2-0489-002

De tweede kwalificatie was helemaal droog. Ik reed mijn ronde en begon wat meer te pushen. Het pushen resulteert bij mij altijd in langzamere ronde rijden Winking smile En uiteindelijk reed ik een 1:52,2.

11 AP2-4400-009

De kwalificaties samengevoegd stond ik op plek 20 in de race. Rij 5 helemaal rechts tegen de muur. Ik zou dus weer zo snel mogelijk naar links moeten gaan om op mijn favoriete plek uit te komen. Vlak voor de race bekeken we buienradar en dat beloofde niet veel goed. Snel heb ik de motor op regen banden gezet. Tijdens het opstellen voor de race begon het al te regenen. Gelukkig verliep de start soepel. Ik kwam goed van mijn plek en had een gat om helemaal naar links te kruipen. De eerste bocht kwam ik goed door en op de Veenslang aangekomen begon het nog harder te regenen. Ik kwam de eerste ronde als 21ste over de finish. Helaas dus 1 plek verloren. Na een paar ronde kwam Peter mij voorbij en ik wilde hem bijhouden. Dit ging goed en we liepen in op de groep voor ons. Ondertussen was het opgehouden met hard regenen. Het was ondertussen een regenstorm geworden en het circuit was veranderd in 1 groot zwembad. Ronde na ronde ging het steeds beter. Ik voelde mij goed en ik zat niet gespannen mijn rondjes te draaien. Toen Peter ondertussen aan was gekomen bij de achterste van het groepje voor ons gingen we de laatste ronde in. Ik had een plan bedacht om iets later te remmen om zo in het achterwiel van Peter te komen om hem vervolgens in de laatste bocht (GT Chicane) eruit te remmen en zo voor hem te eindigen. Aangekomen bij Mandeveen ging het alleen fout. Ik ging iets te enthousiast op het gas wat resulteerde in een highsider (Achterwiel heeft geen grip meer en schiet onder mij vandaar). Ik kwam ten val en gleed over het asfalt het kunst gras op. Mijn race was over. Ik baalde enorm. Nadat ik door de baancommissarissen terug op het paddock gebracht was kon ik de schade opmaken. Mijn pak/helm/laarzen/handschoenen hebben geen enkel krasje. Dit kwam waarschijnlijk van het laagje water was op de baan lag. Een geluk bij ongeluk. Mijn motor daarentegen had minder geluk. De linkerkant had redelijk wat schuifschade.

11 AP2-0723-005

Helaas een DNF voor mij. Na dik 4 jaar (4,5) niet gevallen te zijn was het afgelopen zaterdag zover. Ik zelf heb gelukkig helemaal niets (buiten een blauwe plek om). Nu gaat alle energie zitten in het opknappen van de motor.

PepperByte bedank.

11 AP2-0734-006

Trackback van jouw site.

Jeroen

Read more about Jeroen here

Reacties (1)

  • peter verhoeve

    |

    Jammer Tyl
    Voortaan niet meer achter me aan rijden 🙂

    Beantwoord

Laat een reactie achter

Copyright 2006 - 2017 Jeroen Tielen. Mail: Tyl@Tyl.nl