Wie ben ik.

Welkom op mijn motor site. Ik ben Jeroen en rijd in het ProCup 600 kampioenschap. Dit jaar (2017) wordt mijn 12de seizoen dat ik SuperCup/ProCup rijd. Daarnaast was ik voorheen instructeur voor The Race Academy, Vabene Racing School, Race Cracks en bij 2 The Experience.. Op deze site staan verslagen en foto's van mijn gereden wedstrijden en daarnaast ook van mijn leventje op het paddock. ;) Veel plezier.

CupRace 11 Juni – Geinig

Written by Jeroen. Posted in Verslagen

Afgelopen Zaterdag was het SuperCup circus weer aanwezig op het heilige Assen. Na dik twee maanden wachten was het er wel weer eens tijd voor. Na ‘s morgensvroeg aangekomen te zijn eerst maar eens even inschrijven en dan de pitbox inruimen. De SuperCup 1000 heeft pas heel laat zijn eerste kwalificatie en dat gaf mij mooi de gelegenheid om eerst de motor van vers rubber te voorzien. Ondertussen werd het steeds minder druk bij de technische keuring en toen het eindelijk leeg was ben ik de motor maar gaan keuren. Daarna snel de bandenwarmers eronder en wachten op de eerste kwalificatie.

11 AJ1-0362-006

De eerste kwalificatie ging niet zo heel goed. Ik reed mijn rondjes maar kwam niet lekker in mijn ritme. Snel vergeten deze sessie en klaar maken voor de volgende. Snelste tijd 1:54,4.

11 AJ1-5936-029

De tweede kwalificatie liep het allemaal wat beter. Ik had tips gekregen hoe ik de Strubben beter kan nemen. Dit heb ik uitgeprobeerd, maar had niet het idee dat ik er veel sneller doorheen ging. Wat blijft dit toch een moeilijke bocht. Terwijl ik in de Ossenbroeken iemand buitenom in wilde halen kwam ik naast hem terecht in de Strubben. Ik zag de gele vlaggen in de Strubben zwaaien en dacht, ik rem later dan ben ik ervoor en dan heb ik hem net ingehaald voor de gele vlag (inhalen onder geel mag niet). Zo gezegd zo gedaan en terwijl ik de Veenslang oprij zie ik links dat ze in de Ossenbroeken al geel zwaaide. Oeps, ik had ingehaald onder geel. Dat had ik dus helemaal niet gezien omdat ik druk bezig was met die andere rijder buitenom in te halen. Ik stak mijn hand op, om mijn excuses te maken en reed door. Achteraf gezien was dat niet zo slim. De rest van de sessie liep lekker en aan het eind rijd ik de pitstraat in. Daar kwam de pitbaas aanlopen, “Je moet je eventjes melden bij RaceControl.” Daar was ik al bang voor. Boven aangekomen bij Race Control moest ik mijn verhaaltje doen wat er gebeurde. Ze snapte het maar reglementair gezien moesten ze mijn snelste tijd van die sessie schrappen. Wat ik had moeten doen was de rijder die ik ingehaald had er weer voor laten en dan was er niets aan de hand. Zo zie je maar, zelfs na 6 jaar Cup Racen leer ik elke keer wat Knipogende emoticon Snelste tijd kwalificatie 1:53,1. Helaas werd die geschrapt de tweede snelste tijd was een 1:53,4.

11 AJ1-0577-020

Startopstelling van de race was bekend. 27ste plaats, dat is zevende rij tweede van rechts. Ik zou dus door het veld heen moeten om links te komen. Links rijdend de eerste bocht ik vind ik nog altijd het fijnst. Omdat ik dan niet in het gedrang kom. Tijdens de opwarm ronde ging het alleen mis. Opkomend Veenslang kon ik niet meer opschakelen. Ik kijk naar beneden en zie dat mijn schakelstangetje los hangt. Ik mompelde iets in mijn helm Knipogende emoticon En ging einde Veenslang aan de kant. Toen het hele veld voorbij was zei de baanpost dat ik over kon steken en via het verbindingspaadje terug de pitstraat ik kan en dan kan starten vanuit de pitstraat. Dat klont mij als muziek in de oren. Snel reed ik (in dezelfde versnelling) naar de pitstraat en natuurlijk was de pitbox dicht. Via de buren rende ik naar binnen om een nieuwe bout te pakken. De buurman had al een imbus gepakt en die draaide hem er snel (en vooral strak) in. Ik was weer klaar en kon eindelijk gaan beginnen Knipogende emoticon Buurman BEDANKT Glimlach. Toen ik aan het eind van de pitstraat kwam stond het stoplicht nog op rood. Maar ondertussen kwam het hele veld mij links voorbij. Meteen ging het licht op groen en mocht ik ook vertrekken. Toen ik de baan omkwam zat ik meteen achter de laatste. Ik haalde er 2 buitenom in in de Ossenbroeken en stak toen door naar de buitenkant van de Strubben. Daar had ik er weer 2. Einde veenslang nam ik de nieuwe Ruskenhoek redelijk krap, en kon er dus weer 1 voorbij. De Ruskenhoek naar links idem. Dat waren er al 6. Er was een klein gaatje maar die reed ik redelijk snel dicht. In de Ramshoek aangekomen kon ik buitenom iemand voorbij en bij de GT remde ik er 1 uit. Dat waren er al 8. Ik kwam als 32ste de finish over. De volgende rond pakte ik 2 man ingaand Ruskenhoek en nog 1 uitgaand Ruskenhoek. Er was weer een gat. Ik had 1,5 ronde nodig om deze dicht te rijden. Aangekomen op het rechte stuk zat ik er achter wilde ik hem eruit remmen. Maar de beste man remde ook erg laat maar remde zichzelf wel helemaal dood. Ik had er makkelijk voorbij kunnen gaan. Maar helaas reed hij een verdedigende lijn. De hele ronde lang lukte het mij niet om hem netjes te passeren. Weer op het rechte stuk aangekomen wist ik dat hij zich weer dood zou remmen dus ik bleef meer aan de rechter kant, en dit keer lukte het wel. Op naar de volgende. Deze kon ik er ook uitremmen bij de Haarbocht. De teller stond inmiddels op 13. De race zou nog 6 ronden duren en er was een redelijk groot gat richting het groepje van drie voor mij. Ik liep heel langzaam om hun in. Helaas werd er twee ronden voor het eind rood gevlagd. Er was een rijder gevallen in de Strubben en de motor lag dusdanig in de weg dat er rood gevlagd moest worden. Einde race. Ik was 27ste geworden. Snelste tijd een 1:53,0. Geen nieuw pr. Wel een super leuke race gehad. Volgens de toeschouwers op het dak was het leuk om te zien.

PepperByte bedankt.

11 AJ1-6376-040

Labels:, , , , , , ,

Trackback van jouw site.

Jeroen

Read more about Jeroen here

Laat een reactie achter

Copyright 2006 - 2017 Jeroen Tielen. Mail: Tyl@Tyl.nl