Wie ben ik.

Welkom op mijn motor site. Ik ben Jeroen en rijd in het ProCup 600 kampioenschap. Dit jaar (2017) wordt mijn 12de seizoen dat ik SuperCup/ProCup rijd. Daarnaast was ik voorheen instructeur voor The Race Academy, Vabene Racing School, Race Cracks en bij 2 The Experience.. Op deze site staan verslagen en foto's van mijn gereden wedstrijden en daarnaast ook van mijn leventje op het paddock. ;) Veel plezier.

3 Oktober – Podium of Jodium

Written by Jeroen. Posted in Verslagen

Afgelopen Zaterdag 3 Oktober was de laatste Cup race van seizoen 2015. Nadat ik de motor uit de garage haalde zag ik een vieze motor welke nog op regen banden stond met een, in niet zo mooie staat verkerende, ketting. Oeps, na de laatste wedstrijd was Robin geboren en heb ik niet meer naar de motor omgekeken. Gelukkig was de kwalificatie pas om 10:40 dus ik heb nog tijd zat om in de pitbox de motor weer tiptop in orde te maken.

Het zou weer een mooie dag worden, 1 kwalificatie met daarna 2 wedstrijden. Goed kwalificeren dus om zo twee wedstrijden daarvan te profiteren. Maar de dag indeling werd iets anders. Tijdens de kwalificatie van de SuperCup 1000 kwam mede piloot Teus Oskam noodlottig ten val. Na een lange tijd van onzekerheid werd iedereen opgeroepen om naar het media center te komen. Natuurlijk wisten wij toen al wat er aan de hand was, maar stiekem hoop je van binnen van niet. Hennie (organisatie) gaf ons de keuze wat er met het verloop van de dag gedaan moest worden maar gaf ook aan dat de dochters hadden gezegd dat Teus in hart en nieren een echte racer was en niets liever zou willen dat er gereden werd. Iedereen was het er mee eens dat er gereden moest worden maar wel aangepast. De resterende kwalificaties werden vrije trainingen om zo coureurs de kans te geven hun hoofd leeg te rijden, en mocht dit niet lukken ze de keuze te geven om naar huis te gaan. De geplande 2 wedstrijden werd terug gezet naar 1 wedstrijd en de opstelling was de huidige stand in het kampioenschap.

Mijn vrije training begon niet zo goed. Ik kwam langzaam op stoom. Het was ook weer een lange tijd geleden dat ik echt op snelheid heb kunnen rijden (ZAC race 6 Juli) maar uiteindelijk zat er een 1:50 in. Dat was een 7de tijd, maar ik stond 13de in het kampioenschap (heb niet alle wedstrijden gereden) dus ik stond 13de op de grid.

15AY3-6167-006

Voor de wedstrijd wilde ik, proactief, nieuwe banden steken. Maar (Nederlander als ik ben) dat staat die motor de hele winter op zijn, 1 sessie oude, bandjes in de garage mooi te zijn. En ik dacht, ach die 9 rondjes kunnen nog wel. Tijdens de opwarm ronde heb ik de remmetjes lekker goed warm geremd en terwijl ik naar opstelling rijd zat ik te denken waar ik eigenlijk moet staan. Oeps…. Euhh oké 13de plek dus dat is euhh tel tel tel…. 5de rij links. Maar toen ik daar aan kwam stond er al iemand. Huh… Oké dan was het toch 4de rijd links. 😉 Maar ook daar stond al iemand. Pfff nee he. Ik die altijd iedereen voor gek verklaar als ze niet eens weten waar ze moeten staan heb het nu zelf. Maar alle plekken waren toch echt al bezet. De marshall aan de muur verwees mij naar rij 5 links. Daar was ondertussen die andere rijder (die dus verkeerd stond) weg en mijn plekje vrij gekomen. Nouja snel vergeten dan maar. De rode lampjes gingen aan, toeren gingen omhoog, lampjes gingen uit en bam daar gingen we. Snel naar de tweede versnelling en slalommend naar voren. Hey, dit gaat lekker. Ik kwam achter Kevin de haardbocht uit en lag vervolgens op de 8ste plek. Toen we Strubben uit gingen kon ik Kevin voorbij steken en in de Ruskenhoek kon ik er ook weer 1 voorbij. Insteken Stekkenwal kon ik rechts iemand eruit remmen, Stekkenwal uit weer iemand voorbij. Hoppa 4de 🙂 Vervolgens kon ik op snelheid op Hoge Heiden iemand nog over de curbs voorbij en bij de GT iemand eruit remmen. Katjing van 13 naar 2 in 1 minuut en 55 seconden 😉 Snelste openingsronde van de hele groep. Rossi eat you heart out 😛 Ik kon de tweede plek drie ronden vol houden en toen kwamen Bjorn en Kevin mij voorbij. Bjorn was een maatje te groot maar Kevin moet ik toch echt wel weer terug inhalen. Ik ging iets meer risico nemen en dat merkte ik. In Duikersloot gleed de achterband iets naar links. @#$% had ik nou toch maar die nieuwe banden gestoken. ARGGG. Als ik door ga om Kevin in te proberen te halen zal ik zeker crashen dus misschien is het beter om toch maar de race af te breken. De rest van de race wordt zeker niet meer zo lekker als de eerste ronde 😉 Voldaan reed ik de pits in en stapte af.

Gelijk na de wedstrijd stelde we ons op met alle klassen op de grid. Teus zijn motor was op start/finish gezet met zijn dochters erbij. Na 1 minuut stille reden met alle coureurs langs de motor een rondje over het circuit. In de Ruskenhoek (plaats van het ongeval) stond Teus zijn familie, en in alle bochten stonden de Marshalls. Dit is niet hoe wel het seizoen wilde afsluiten. Hierbij mijn condoleances voor familie en vrienden van Teus. En dikke respect voor alle coureurs van de OWcup die netjes gewacht hebben tot laat in de middag om de ere ronde te kunnen rijden.

Dit was mijn 10de seizoen, mijn PR is verder aangescherpt naar 1:49,2. Een 1:48 zit eraan te komen. De R6 doet het na 3 seizoenen nog steeds geweldig en zal dus blijven. Maar een lekkere beurt heeft ze wel verdient.

Fijne feestdagen, prettig uiteinde, en tot ziens in 2016.

Jeroen.

15AY3-7107-012

 

Trackback van jouw site.

Jeroen

Read more about Jeroen here

Laat een reactie achter

Copyright 2006 - 2017 Jeroen Tielen. Mail: Tyl@Tyl.nl